سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری جامع

نظر


موضوع گرفتگی سینک ظرفشویی سوال مهمی در انبوه سوالات فنی هر خانوار است که یافتن پاسخ مناسب می تواند ما را از مشکلات تعمیر سینک نجات دهد. اگر نمی دانید علت گرفتگی سینک چیست و یا می خواهید راه حل های رفع گرفتگی سینک را بدانید، این مقاله از وبلاگ اسنپ مارکت برای شماست؛ پس فرصت مطالعه آن را از دست ندهید.

علت انسداد زهکشی

بستن سوراخ مانند متوقف کردن قلب انسان نیست. هر دو را می توان به دلایل مختلف محدود کرد. فرق می کند چون علم راه حل های موثری برای بلوک قلب پیدا کرده است، اما هنوز در حل بلوک قلب ناتوان و ناتوان است!

گرفتگی لوله های فاضلاب بسیار رایج و رایج است. در عین حال گرفتگی سینک و سیفون یکی از رایج ترین انواع گرفتگی در خطوط فاضلاب است که مشکلات عدیده ای را برای ساکنین منازل ایجاد می کند. در واقع سینک یکی از قسمت های مهم و پرکاربرد آشپزخانه است که پیشگیری از آن می تواند تمام برنامه های خانم خانه را از بین ببرد.

اگر نمی دانید چه چیزی باعث گرفتگی سینک شده است، باید به این سوال پاسخ دهید، دلیل اصلی آن ورود کثیفی و مواد اضافی به داخل سینک است. سینک جایی است که مواد اضافی مانند تفاله چای، زباله، پوست سبزیجات یا روغن در آن جمع می شود، حتی مقدار کمی از این مواد که وارد سینک می شود می تواند سینک را مسدود کند.

جالب است بدانید که این مواد اضافی با ورود به سینک حالت چسبناکی پیدا می کنند و با جذب هر ماده دیگری ضمن کاهش قطر لوله، باعث گرفتگی لوله آب و در نتیجه گرفتگی سینک می شوند. این خاصیت بیشتر در مورد روغن ها و مواد چرب کاربرد دارد.

علائم و نشانه های گرفتگی سینک

قبل از اینکه سینک شما به طور جدی گرفتگی کند و رفتن به لوله کش تنها راه حل باشد، علائم و نشانه هایی وجود دارد که می تواند از آسیب جدی لوله جلوگیری کند. این علائم عبارتند از:

بوی بسیار بد فاضلاب

چربی های کوچک

صدای جاری شدن آب و جریان آرام آن در سینک

کف، زباله و آب را از لوله ها بلند کنید

اگر لوله فاضلاب به طور جدی مسدود نشده باشد، می توانید با چند راه حل ساده گرفتگی سینک را رفع کنید. در ادامه این مقاله به معرفی ساده ترین و کاربردی ترین روش ها برای بازکردن سینک می پردازیم.

از آب جوش استفاده کنید.

ساده ترین و ساده ترین راه برای رفع گرفتگی سینک استفاده از آب جوش است. صرف نظر از علت گرفتگی سینک، استفاده از آب جوش می تواند موثر باشد. برای این منظور یک قابلمه آب را بجوشانید و سپس آب را به آرامی داخل سینک بریزید. این روش در حالی که ساده است، می تواند باعث ذوب یا تاب برداشتن لوله ها شود. بنابراین قبل از استفاده از آب در حال جوش از پلاستیک بودن لوله های فاضلاب اطمینان حاصل کنید.

از یک حوله پارچه ای استفاده کنید

استفاده از رخت آویز راه دیگری برای نشان دادن سینک است. ممکن است تعجب کنید؛ اما اگر سینک به دلیل لوله و موی گیر کرده در فاضلاب گرفتگی دارد، استفاده از رخت آویز کار هوشمندانه ای است. برای استفاده از این روش دستورالعمل های زیر را دنبال کنید: برای تعمیر ظرفشویی به نمایندگی تعمیر ظرفشویی بوش مراجعه نمایید.


چوب لباسی را به صورت قلاب درآورید (برای ساخت قلاب می توانید از هر ماده دیگری مانند سیم استفاده کنید).

با استفاده از دستکش، قلاب را داخل سینک فرو کنید و بچرخانید تا مواد داخل لوله به قلاب بچسبد.

حالا قلاب را بیرون بکشید و آب جوش را داخل سینک بریزید تا از گرفتگی سینک مطمئن شوید و دوباره لوله ها را بشویید.

سیفون را باز و بسته کنید

تمیز کردن زهکشی یکی از روش های موثر و اساسی دیگر برای پاکسازی زهکشی های گرفتگی است. این روش در مواقعی که علت گرفتگی استخر را نمی دانید موثر خواهد بود.

قبل از باز کردن سیفون، لازم است یک تابه بزرگ زیر سینک قرار دهید تا آب داخل سیفون تخلیه شود. سپس سیفون و لوله های زیر سینک را با آب داغ بشویید تا رسوبات و رسوبات کاملا از بین برود. در نهایت سیفون تمیز را در جای خود قرار دهید و شیر آب را باز کنید تا از گرفتگی سینک مطمئن شوید.

استفاده از محلول جوش شیرین و سرکه

در مواردی که گرفتگی سینک کوچک و نادر است، استفاده از محلول جوش شیرین و سرکه ممکن است مناسب ترین گزینه برای رفع گرفتگی سینک باشد. این روش مانند یک فلش و دو فلش است. زیرا هم گرفتگی سینک و هم برق سینک شما را از بین می برد.

برای استفاده از این محلول ابتدا یک قابلمه آب را بجوشانید و سپس آب جوش را داخل سینک بریزید. پس از آن، به ترتیب یک فنجان جوش شیرین را در آبکش و یک فنجان سرکه سفید را در سینک بریزید. 5-10 دقیقه صبر کنید تا محلول ریخته شده در سینک واکنش نشان دهد. در نهایت بعد از یک ساعت آب جوش را دوباره داخل سینک بریزید. برای کسب اطلاعات بیشتر با خدمات پس از فروش بوش تماس بگیرید.


از محلول جوش شیرین و نمک استفاده کنید

این راه حل در مواقعی که سرکه در دسترس نیست و با انسداد زیاد لوله های فاضلاب مواجه می شوید، گزینه ای مفید است. برای استفاده از این محلول، نصف فنجان را با نمک و نصف دیگر را با جوش شیرین پر کنید. سپس مخلوط آماده شده را داخل سینک بریزید. محلول را به مدت 15 تا 20 دقیقه در سینک بریزید، سپس آب داغ را در فاضلاب بریزید.

ترکیب جوش شیرین، نمک و آب داغ باعث ایجاد یک واکنش شیمیایی در لوله های تخلیه می شود که می تواند حتی سرسخت ترین سینک ها را تمیز کند. علاوه بر این، این یک روش آسان و ارزان است.