سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری جامع

نظر

زوج ها معمولاً با این ایده به زوج درمانی می آیند که می خواهند چیزی را از طرف دیگر تغییر دهند، زیرا معتقدند ریشه مشکلشان در طرف دیگر است و زوج درمانگر باید از طرف دیگر کار کند. بهترین زوج درمان تهران اعتقاد دارد که زوجین معمولاً جمله ابتدایی اشان را با یک شکایت شروع می کنند که این باعث می شود ارتباط موثر کلامی زوجین به هم بخورد. از مهم ترین اهداف درمانگر در زوج درمانی این است که نه تنها بینش افراد را افزایش می دهد بلکه مهارت هایی را در زندگی افراد اعمال می کند که نحوه رابطه با یکدیگر را بدانند و کیفیت رابطه زناشویی آنها افزایش یابد. مراجعه به زوج درمانگر و بهترین کلینیک روانشناسی و استفاده از راه حل های آنها قطعاً می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و زندگی هایی را که در حال نابودی است بهبود بخشد و شادی را به همراه داشته باشد.

بسیاری از اختلافاتی که امروزه در بین زوجین رخ می دهد به دلیل تفاوت های فرهنگی است که منجر به مشکلات زیادی در روابط می شود. بسیاری از مشکلات ناشی از نحوه برقراری ارتباط است. زوج درمانی خودتنظیمی :در این نوع از زوج درمانی به دو طرف کمک می شود تا با کار بر روی شخصیت خود، توانایی انتقال احساسات خود را دوباره به دست آورند. همانطور که می دانید رمان های غمگین، رمان های بسیار تاثیر گذار و احساسی هستند و حین مطالعه ی این رمان ها، متوجه می شویم که بیان احساسات در این رمان ها موج می زند. ناآگاهی که در دوران کودکی ضمیر ناخودآگاه فرد را تحت تاثیر قرار داده و مشکلاتی را به وجود آورده است. زوج درمانی روان پویشی : این روش به درگیری ها و مشکلاتی می پردازد که فرد در دوران کودکی حتی با خانواده خود داشته است و کشف و حل این مشکل می تواند در روابط زناشویی بسیار موثر باشد. چند مورد از مشکلاتی که توسط زوج درمانگر ریشه یابی می شود ! 10 تا از بهترین دکتر زوج درمانی را بشناسید ! 1. ایجاد ایمنی و محیط معاضدهکننده: مشاور با ایجاد محیطی معاضدهکننده و غیرقضاوتی، زوجها را تشویق میکند تا بهراحتی احساسات و تجربیات خود را درباره خیانت به اشتراک بگذارند.

اکثرا زوجین می خواهند در مورد عصبانیت ها، احساسات صدمه دیده و ناراحتی شان در جلسه مشاوره صحبت کنند ولی باید بدانید جلسات زوج درمانی جایی است که در مورد احساسات شما به وسیله شخص سومی به روشی که باعث بهبودی شود و نه تداوم احساس بد، کنکاش میشود. جلسات مشاوره مکانی برای حمله به شریکتان نیست. دکتر سپیده رحیمی نژاد دکترای تخصصی مشاوره و رواندرمانی بالینی ، مدیر موسس مرکز مشاوره و روانشناسی سپیدار،عضو انجمن روانشناسان و روانپزشکان آمریکا (APA) ، عضو انجمن روانشناسان و روانپزشکان کانادا (CPA)، عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران، عضو انجمن مشاوره ازدواج و خانواده ایران، دانش آموخته برتر دانشگاه علامه طباطبایی (رتبه اول)، سه سال متوالی زوج درمانگر برتر و با 13 سال سابقه کاری مشغول به فعالیت میباشند. دکتر لیلا دشتکی یکی از بهترین 44 دکتر زوج درمانی و متخصص اعصاب و روان و روانپزشک در تهران و عضو انجمن روان پزشکان ایران، عضو انجمن زوج درمانی هیجان مدار کانادا دارای مدرک بین المللی زوج درمانی هیجان مدار از ایسفت (ICEEFT)کانادا هستند. هدف پژوهش حاضر آشکار ساختن اثربخشی رویکردهای زوج­درمانی رفتاری-یکپارچه شده و زوج درمانی گاتمن بر بی­رمقی زناشویی و تاب­آوری زوجین متعارض بود.

این یک روش درمانی است که در درمان افسردگی و برخی دیگر از شرایط سلامت روان نسبت به درمان فردی منظم، موثرتر است. استفاده میشود. از دیگر روشهای مورد استفاده در زوج درمانی این است که تلاش می ند عواطف و احساسات شخص شناسایی شود. اغلب اینطور است که یک طرف همیشه انتقاد می کند و طرف دیگر اگر کمی انتقاد داشته باشد اصلا قابل هضم نیست. خیلی از اوقات مشکلات ارتباطی زوجین بدین دلیل است که از طرف مقابل سوال پرسیده نمی شود و اطلاعات به اندازه کافی نیست. گاهی اوقات برخی از روابط نیاز به یک حامی خارجی دارد که آنها را قضاوت کند و بهترین گزینه برای این کار یک مشاور متخصص است. اغلب خانواده درمانگران عمدتا با زوج ها کار میکنند و اصطلاح «زوج درمانی» به تدریج جایگزین اصطلاح قدیمیتر «ازدواج درمانی» میشود. همچنین مقایسه دو روش درمانی با هم نشان داد که روش زوج درمانی هیجان محور در مقایسه با روش گاتمن، کارآمدی بیشتری در زمینه چهار مولفه دشواری تنظیم هیجانی شامل عدم پذیرش هیجان های منفی، دشواری در انجام رفتارهدفمند، دشواری در کنترل رفتارهای تکانشی و فقدان آگاهی هیجانی داشته است.

یافته ها نشان داد زوج درمانی در پایان درمان، منجر به کاهش.33 /56% طلاق هیجانی در زوج اول (56/33 درصد بهبودی)، 53/1 % در زوج دوم (53/1 درصد بهبودی) و72% در زوج سوم (72 درصد بهبودی) شد. در بیشتر زوجهایی که برای زوج­درمانی طلاق، مراجعه میکنند وجود میل به طلاق در دو طرف نیست. بی اعتمادی بین زوجین : یکی از مهم ترین و رایج ترین دلایل مشکلات ما بین زوجین امروزه عدم اعتماد است که می تواند به دلایل مختلفی از جمله دروغ گفتن در مورد مشکلات مالی و یا خیانت به یک طرف رابطه باشد که ابتدا باید به عنوان مشکل اصلی شناخته شود و سپس باید با ارائه راهکارهای مناسب، ریشه مشکل را حل کرد. این امر به خصوص برای زوجهایی که در مناطق دورافتاده زندگی میکنند یا دسترسی به مشاوره حضوری مشکل است، مزیت دارد. در این بخش از مجله روانشناسی دکتر قیومی، ویژگیها و کاربردهای روش گاتمن و همچنین 7 اصل که به حفظ روابط عشقی کمک میکنند را معرفی میکنیم.

علاوه بر پروتکلهای تعیین شده برای مشاوره قبل از ازدواج، مشاوران این حوزه از رویکردهای متفاوتی در مشاوره پیش از ازدواج استفاده میکنند. به بررسی کاربرد مدلهای دینامیک غیرخطی در تحلیل ازدواج و پیشبینی سرنوشت آن پرداخته و انتشارات دانشگاه MIT آن را منتشر کرده است. زوجین باید با این مسائل به مشاور مراجعه کنند تا در روابط عاطفی و تربیت فرزندان خود موفق باشند. زوج درمان به زنان و مردان کمک میکند تا یکدیگر را به خوبی بشناسند و همدیگر را درک کنند. اما مشکل این است که مشکل اصلی پاسخ ها و واکنش های اشتباهی است که هر زوج در رفتار خود با یکدیگر نشان می دهند، آنها باید یاد بگیرند که چگونه در ارتباط با یکدیگر به عنوان یک تیم عمل کنند. در آخرین مرحله بهترین روانشناس زوج درمانگر به زوجین آموزش می دهد تا شیوه های مشکل گشایی را یاد بگیرند و در مراحل بحرانی زندگی و ایجاد مشکلات به جای بگومگو و درگیری به مصالحه و گفتگو بپردازند. ممکن است یک زوج تصمیم بگیرند در دوران نامزدی خود به مشاور مراجعه کنند تا نحوه برخورد با مشکلات و اختلافات را بیاموزند.گاهی اوقات زوجی که سالها ازدواج کرده اند احساس می کنند در زندگی خود نیاز به مشورت دارند در هر صورت برای بهبود رابطه ازدواج، انتخاب زوج مناسب بسیار مفید و موثر است.